Samenwerking jeugd Leones en DSZ

27 juni 2022 10:00

In samenwerking met de KNVB hebben de 6 voetbalverenigingen in onze gemeente West Maas en Waal een startnotitie ondertekend om meer te gaan samenwerken. Het doel is om de jeugd in West Maas en Waal met plezier te laten voetballen, op elk niveau en met leeftijdgenoten.

(door: Ricky Erkelens (voetbal technisch manager Leones) en Jeugdcommissie DSZ)

Waarom gaan DSZ en Leones (weer) samenwerken?

De afgelopen weken hebben Leones en DSZ samen gekeken hoe ze elkaar kunnen helpen voor het seizoen 2022 /23. Gezamenlijk kunnen we meer elftallen laten voetballen met een betere indeling op leeftijd en niveau. Zowel DSZ als ook Leones zijn relatief kwetsbaar om gedurende het gehele seizoen elftallen te vormen in de leeftijdscategorie Jongens onder 14 en Meiden onder 15. Daarom gaan Leones en DSZ voor het komende seizoen samenwerken in deze leeftijdscategorieën.

Wat betekent dat voor spelers, ouders, trainers en vrijwilligers?

In praktijk zal er weinig veranderen. De JO14 teams en de MO15 teams van DSZ en Leones blijven zelfstandig onder de eigen vereniging voetballen.  Er is dus geen sprake van het mixen van teams. Maar wat gaat er dan wel veranderen? De teams zullen ingeschreven worden als samenwerkende team tussen Leones en DSZ. En daardoor hebben we de mogelijkheid om over en weer spelers uit te wisselen als we ergens te weinig of te veel spelers hebben. Daarnaast zullen DSZ en Leones een aantal gemeenschappelijke activiteiten gaan organiseren. Denk dan bijvoorbeeld aan een mix toernooi.

En als er dan toch vragen zijn of iets kan verbeterd worden?

Als verenigingen willen we graag de samenwerking voor dit seizoen laten slagen. Daar hebben wij jullie betrokkenheid en bijdrage ook bij nodig. Het kan zijn dat jullie nog vragen hebben, jullie ervaren dat iets niet helemaal soepel loopt, of dat jullie graag een actieve bijdrage willen leveren, in die gevallen kunnen jullie gedurende het hele seizoen direct contact opnemen met: