Leones start zondag competitie thuis

23 september 2021 14:15

Eddie Pas

Zondag a.s. start Leones de competitie in de Eerste Klasse C Zuid 1 met een thuiswedstrijd tegen Berghem Sport. Nadat de competitie vorig seizoen al na 4 wedstrijden voor Leones werd afgebroken werd er bijna een jaar niet gevoetbald. De selectie van Leones heeft desondanks niet veel wijzigingen ondergaan. 3 Spelers vertrokken en er kwamen 3 nieuwe spelers bij, plus enkele talenten uit de Jeugd O19 en het tweede elftal maakten de overstap naar de eerste selectie die weer onder leiding zal staan van hoofdtrainer André Cornelissen.

3 Spelers vertrokken

De vertrokken spelers zijn: Danny de Lorijn die een studie in Amerika volgt en gaat spelen voor Running Eagles Atlanta. Jeff v.d. Hoeve maakte de overstap naar DIO’30 terwijl Hassan Arslan de overstap maakte naar de geel/zwarten van Theole uit Tiel.

3 spelers nieuw

14._Job_Gielen.JPG

Van Alverna maakte Job Gielen de overstap naar Leones. Hij is een 29 jarige ervaren verdediger uit Nijmegen die 5 seizoenen voor Alverna speelde en daarvoor voor ook 5 seizoenen voor SSS’18 uit Overloon.

17._Joery_Broeders.JPG
Ook de 2e aanwinst woont in Nijmegen. De 26 jarige spits Joeri Broeders speelde 8 seizoen in de eerste selectie van Union uit Nijmegen.

18._Visileios_Billy_Mokos.JPGDe 3e aanwinst is eigenlijk een apart verhaal. Selectiespeler Luke v.d. Ven kende een Griekse voetballer die voor de liefde naar Nederland is gekomen en een club zocht om te kunnen voetballen. Na enkele keren met de selectie mee te hebben getraind bleek hij te voldoen en kreeg een plek in de selectie. Vasileios Mokos, wordt Billy genoemd. Hij is 28 jaar en woonachtig in Wageningen. Omdat hij eigenlijk alleen de Griekse taal machtig is, is de communicatie moeizaam, maar gezien zijn voetbal capaciteiten een zeer welkome aanvulling in de selectie.

Volledige selectie met rugnummers

Jules Feelders