Geslaagd KNVB Oranjefestival bij Leones

13 mei 2021 10:30

Eddie Pas

Het voor de jeugd georganiseerde KNVB Oranjefestival voor jeugd, zowel leden als net leden van Leones, is op woensdag mei uitstekend verlopen,. Onder de bezielende leiding van Rick Erkelens, jeugd coördinator bij Leones, en een groep vrijwilligers, werden de kinderen ruiim anderhalf uur lang verschillende oefen- en spelvormen voorgelegd. Verdeeld over 2 groepen, voor de middag de 5 -8 jarige en na de middag de 9-12 jarige, vonden zo’n 80 kinderen de weg naar het Leones sportpark waarvan een kwart nog geen lid van de vereniging was. Ook waren er veel meiden die mee speelden.

Bij de groep 5-8 jarige was het mooi te zien hoe deze jonge kinderen met volle teugen genoten van het voetbal en ook het mooie weer. In vaak veel te grote oranje shirts werden de instructies en tips van de begeleiders goed gevolgd. Tegen het einde van de ochtend zag je de energie wel enigszins verdwijnen. Na afloop was er voor iedere deelnemer een mooi certificaat voor de deelname en een lekker koel ijsje.

Na de middag was het de beurt aan de 9-12 jarige. Ook hier zag je het plezier op het veld terug waarbij sommigen hun technische hoogstandjes etaleerden. Het mooie weer en de intensieve spel- en oefenvormen eisten ook hier hun tol en na ruim anderhalf uur was het energie level hier behoorlijk gedaald.

De organisatie kan zeker terugkijken op een zeer geslaagd evenement en wil iedereen bedanken die geholpen heeft om deze dag tot een succes te maken:

-Alle vrijwilligers

-Jumbo, Beneden-Leeuwen voor de ijsjes

-Story Event Engineering, Alphen voor de muziekinstallatie

-Hooftzaak, Boven-Leeuwen voor al het drukwerk

- Ricksport, Druten

- Albert Heijn, Druten

- Ohalala, Beneden-Leeuwen

WINACTIE

Maak een originele foto van jezelf met je voetbaldiploma en stuur deze naar het emailadres [email protected]. De winnaars of winnaressen van deze actie wordt op 19 mei 2021 bekend gemaakt op de Facebookpagina van SV Leones.

Er zijn voor beide groepen te gekke prijzen te winnen.

2x 1e prijs: Cadeaubon van €20 aangeboden door Rick Sports te Druten

2x 2e prijs: Een oranjevoetbal aangeboden door Albert Heijn.

2x 3e prijs: Een ijsbon aangeboden door Ohlala te Beneden Leeuwen

Fotoalbum KNVB Oranefestival